المپیادهای علمی ایران: باشگاه دانش آموزی نانو (وابسته به ستاد ویژه توسعه فناوری نانو) دومین "المپیاد آزمایشی علوم و فناوری نانو" را برگزار می‌کند. این مسابقه در راستای سیاست‌های توسعه علمی کشور و به دنبال برگزاری حدود ۶۰۰ سمینار و دوره آموزشی دانش آموزی در سال‌های گذشته و نیز، شرکت بیش از ۲۳۰۰۰ دانش آموز در نمایشگاه‌های عمومی استانی با موضوع علوم و فناوری نانو و با هدف شناسایی علاقمندان و استعدادهای دانش آموزی و هدایت علمی آنان در آینده برگزار می‌گردد. در این مسابقه، تمامی دانش آموزان آشنا با فناوری نانو در دو مرحله به رقابت علمی خواهند پرداخت. برگزیدگان مرحله اول، که یک آزمون کتبی است، یک اردوی علمی-آموزشی را خواهند گذراند تا برای رقابت عملی آماده شوند. برگزیدگان نهایی، همزمان با جشنواره فناوری نانو در آبان ماه ۱۳۹۰ معرفی خواهند شد.
برای اطلاع از برنامه زمان بندی، نحوه ثبت نام و دیگر اطلاعات مورد نیاز، به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

تقویم زمان‌بندی
زمان‌بندی مراحل برگزاری به شرح زیر است:
• ثبت نام: ۱ فروردین- ۱۵ تیر ماه
• آزمون مرحله اول: ۷ مرداد ماه
• اردوی علمی و آزمون مرحله دوم: ۱۲- ۱۹ شهریور ماه

 

مکان برگزاری آزمون مرحله اول
آزمون مرحله اول در مراکز فعال استان‌ها برگزار می‌گردد. هر استانی که حداقل ۱۰۰ شرکت‌کننده داشته باشد به عنوان محل آزمون انتخاب می‌گردد. در صورتی‌که میزان شرکت‌کننده‌ها در یک استان به تعداد مورد نظر نرسید، علاقمندان می‌توانند برای شرکت در آزمون در محل نزدیکترین مرکز استان ثبت نام نمایند.

 

نحوه ثبت‌نام
داوطلبین می‌توانند جزئیات مربوط به برگزاری آزمون (نحوه ثبت‌نام، منابع پیشنهادی و …) را از طریق اطلاعیه‌های منتشر شده در وبگاه باشگاه (به آدرس www.nanoclub.ir  ) دنبال نمایند.

.:. بیشتر بخوان .:.
نحوه اعتراض به نتایج مرحله اول المپیاد سال 1402


شایان ذکر است نخستین المپیاد دانش آموزی فناوری نانو در سال ۱۳۸۹ برگزار شد و طی آن ۱۲۰۰ دانش آموز از ۲۰ استان کشور با یکدیگر به رقابت پرداختند. برندگان مدال طلای اولین المپیاد علوم و فناوری نانو، آبان ماه ۱۳۸۹ جوایز خود را از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دریافت کردند.
 

امکان ارسال دیدگاه برای این مطلب وجود ندارد.